Kirándulás az ismeretlenbe 2

2009.11.18. 22:54

A másik közeli város ahová már sokszor eljutottam Stirling. 45 percnyire van az én kis falumtól busszal. A busz mindjárt a vasútállomás és a helyi shopping center mellé érkezik:) úgyhogy az ember bemegy a váróba, felmegy egy mozgólépcsőn és máris eszelősen költheti a pénzét. Amúgy jó kis hely, vannak olcsó és állandóan akciózó boltok, mint otthon volt a 100 Ft-os bolt itt 1 fontos bolt van:) Itt pl 1 fontért lehet kapni 4 energia italt, csokit, chipsek tömkelegét, az itt is nagyon érdekesen lett megoldva, egy nagy zacskóban van több kicsi, olyan hopp hambekaplak egyemberes adag, nemhiába vannak elhízva itt a fiatalok... Nos, mellette van sportbolt, eszelősen olcsó otthon 10 ropiért kapható cuccokkal van tele harmad áron. Valamint mint az élelmiszereknél is bevált akció amit a ruháknál is átvettek már, hogy ha kettőt vesz akkor olcsóbban elviheti őket. Rengeteget jártam-keltem a plázában, itt is tiszta csilli-villi minden, és megnéztem a nagyon, hhúúúdenagyon világmárkákat is amikért otthon a rongyrázók eszüket vesztve láncaikat letépve rongyolnának be az üzletbe, relatíve olcsóak, az itteni fizumból kb 3X teljesen fel tudok öltözni és otthon jampizni velük, bár ez azért nem mindegyik márkára igaz. Miután végignéztem az egész plázát, az itteni plázacicákkal és plázafiúcskákkal együtt, kimentem a városba, és ugyan mi fogadott?? Nos?? Eső, itt Skótföldön ez a szokás... vagy végig esi az egész napot, vagy eláll és nekikezd újra, volt, hogy simán eljátszotta ezt vagy 10x. Megnéztem a bevásárló utcát, és megnéztem, hogy mik a nevezetességek, közben egy utcazenész skótdudás emberkének dobtam egy 100ast:D, had örüljön majd otthon:) Megtaláltam a börtönt, bementem megkérdeztem, hogy mikor is lesz tárlatvezetés, és éppen 10 perc múlva volt is. Úgyhogy gondoltam megnéztem, 2 spanyol nőhöz csatlakoztam, aztán jött még egy angol párocska, velük néztük meg a börtönt. Először is egy korhű ruhába öltözött nő kezdte el a bemutatást, aztán kicsapódott egy ajtó és bevágódott a két szemem közé ordítva ujjal mutogatva a tárlatvezetőnk korhű ruhában:) Aki aztán átvezetett minket egy másik helyre ahol gyorsan bemutatta rajtam és az angol lányon az akkor kínzási módszereket:) Úgyhogy úgy kezdődött,h kikötözött egy falhoz, ami nehezen ment neki, mert csöppet magasabb voltam, aztán korbáccsal imitálta ahogy megkorbácsol, a többiek pedig hol felüvöltöttek, hol visítottak......... a röhögéstől.......... :-) Aztán következett a kis angol lány:) Hát a tárlatvezetőnk egy állat, mondhatom:) De ilyen tárlatvezetés kellene otthon is, mindenki figyelt:) Közben pedig haladtunk teremről-teremre, a tárlatvezető pedig mindig hipp-hopp átöltözött korhű ruhába, mivel minden terem más kor volt a börtön életében. Nagyon érdekes volt, nagyon élvezte a társaság, aztán szabadjára engedett minket, megnéztem a börtön tetején kialakított kilátót, készítettem sok-sok fényképet, körbenéztem még a börtönben, aztán irány a kastély/vár. Azt már csak kívülről néztem meg, mert nem volt már annyi időm, hogy nyugodtan végig tudjam nézni, mentem vissza a buszállomásra, közben betértem egy újságoshoz, kérdeztem van-e térképe, megvettem amit kitett és megnéztem, OK ez jó lesz. Néhány lépés után visszafordultam és megkértem: Ugyan mutassa már meg, hogy most hol vagyok:) Nos, a kedves néni azt mondja, hogy nem tudja, de mindjárt megnézni, és biztos megtalálja..........hehe aranyos....

Végül megtalálta, én pedig még csatangoltam egy kicsit a városban, aztán buszra fel és irány az én kis hotelem.

Itt amúgy érdekes buszozási szokások vannak, az út szélén állva lestoppolja az ember a buszt, megkérdezi,hogy merre megy, megveszi a jegyet ha ok, és ha le akar szállni valahol csak szól a sofőrnek, hogy itt és itt le akar szállni, és ha ott vannak a sofőr megállítja a buszt, és hajrá... otthon is bevezethetnék:)

Nemde?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nekiavilagnak.blog.hu/api/trackback/id/tr791535515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása